Wednesday, October 26, 2011

Kerana Cinta Ini

Malam itu, diri ini menyedari suatu perkara.
Diri ini baru menyedari bahawa aku sebenarnya telah gagal. Gagal memahamkan mereka erti sebuah perjuangan.. Erti sebuah pengorbanan dan tadhiyah.. Erti sebuah ithar..

Mengapa tiba-tiba kita inginkan kerehatan? Kesenangan? Kelapangan masa?
Bukankah itu hanya membuatkan kita semakin jauh dariNya..? Dan redhaNya..?Tidak teringinkah kita? Tidak terliurkah kita untuk menagih janji-janji Allah swt..

'Wahai orang-orang yang beriman, sekiranya kamu membantu (agama) Allah, Allah akan membantu kamu (kelak) dan menetapkan pendirianmu' Muhammad :7

Kami ini, bukan pemula bukan juga pengakhirnya..Tetapi kami adalah sambungan daripada mata-mata perjuangan..Ya Allah kuatkanlah hati ku dan saudara-saudaraku~


Tentu sekali..
Sebuah perjuangan itu, amatlah payah. Amanah itu beratnya kita maklumi. Namun, pada siapa lagi harus kita harapkan? Pada siapa lagi harus kita berikan tanggungjawab ini? Di saat semua orang menolak, bayangkanlah nasib dan natijahnya kelak..

Hampa.. Kecewa.. Terkesima..
Aku tidak menyalahkan mereka, kerana aku tahu. Itu adalah kesilapan diriku.
Aku gagal memahamkan mereka bahawa berkhidmat dan berkerja untuk persatuan ini, merupakan satu amal jamaie yang merupakan satu wasilah dan tangga untuk mencapai matlamat agamaMu. Aku gagal memahamkan mereka!

Rasa kecewa itu memang ada, tidak mampu untuk dinafikan. Tetapi biarlah.. Biarlah luka itu akan sembuh sendiri. Untuk semua yang terjadi, semoga kita belajar dan mengambil pengajaran buat peringatan di masa hadapan. Saudaraku, perjuangan hari ini terlalu kecil jika dibandingkan dengan yang menanti kita dihadapan sana. Persiapkanlah diri, persiapkanlah rohani!

Aku menangis..
Aku gementar..
Aku gundah..
Aku akan meninggalkan mereka juga kelak, untuk apa perlu aku tumpahkan manik jernih itu? Untuk apa aku korbankan masa lena ku? Untuk apa aku mengusutkan fikiran hanya untuk perkara remeh ini? Aku tahu, mungkin mereka hanya mentertawakan diriku..

Sedang aku..
Memahami kenapa ianya wujud..
Tangisan, kerisauan, kekecewaan, harapan itu..
Hanya kerana CINTA ini..~

Mereka bertanya..Yang mana satu pilihan hati ku?
Dream Team ini, impian kami bersama. Impian barisan AJKT BKPSM sesi 2010/2011 yang bakal melepaskan amanah pada hari Jumaat ini, Insyallah..

Kami meyakini mereka..Kami percaya mereka boleh memimpin persatuan ini ke arah yang lebih cemerlang! Semua yang tercalon adalah baik-baik belaka, tetapi pilihlah yang terbaik!

26 Okt 2011 : Sesi dialog dan pembentangan manifesto
27 Okt 2011 : Hari membuang undi
28 Okt 2011 : Mesyuarat Agung Tahunan BKPSM

WardatulAsfar mengucapkan..Selamat menjalankan tanggungjawab mengundi kepada seluruh ahli BKPSM yang berada di Ardul Kinanah dan yang berada di Malaysia. Setiap undian daripada anda adalah sangat berharga. Corakkan masa depan persatuan kita dengan bijak!

No comments:

Post a Comment