Monday, January 28, 2013

Sambutan Maulidur Rasul 1434H : SMAN TPHR

بسم الله الرحمن الرحيم

 'Wasatiyah Tonggak Kesatuan Ummah'.
Itulah tema bagi sambutan Maulidur Rasul yang diadakan di seluruh negara pada tahun ini.
Kali terakhir saya mengikuti perarakan ini adalah pada tahun 2012. Semuanya terjadi tanpa dirancang, apabila kami semua dihantar pulang ke tanah air berikutan Revolusi yang melanda negara Mesir pada tahun berkenaan.

Tanpa persiapan semantap kontinjen lain, Badan Kebajikan Penuntut Sabah Mesir (BKPSM) tetap menerima pelawaan pihak penganjur semata-mata untuk meraikan dan memeriahkan lagi sambutan hari kebesaran umat Islam ini.

Hari ini pula, saya bersama kontinjen SMAN Toh Puan Hajjah Rahmah, Kinarut selaku guru pengiring bagi pelajar-pelajar ini. Alhamdulillah.. Pengalaman baru lagi yang Allah berikan untuk saya.


 Pelajar puteri SMAN Toh Puan Hajah Rahmah yang turut menyertai kontinjen perarakan pada tahun ini


Para pelajar bersiap sedia seawal jam 6.00 pagi sebelum memulakan perarakan


Pelajar putera yang mewakili kontinjen SMAN Toh Puan Hajah Rahmah, Kinarut seramai 50 orang


Inilah sepanduk Maulidur Rasul sekolah kita untuk tahun ni! 
Kaligrafi indah dengan bentuk sebilah pedang ini berjaya mendapat tempat kedua bagi pertandingan sepanduk bagi sambutan Maulidur Rasul 1434H peringkat negeri Sabah. Mabruk!


   
Baki pelajar putera puteri yang berjumlah lebih kurang 450 orang mula bergerak untuk berarak bersama-sama kontinjen sekolah


Tuuuuu diaaa...! ^_^ 

Di antara kontinjen lain yang memeriahkan lagi sambutan pada tahun ini


Semoga penyertaan sebahagian besar umat Islam di sini, pada hari ini bukanlah semata-mata untuk merebut gelaran juara bagi setiap kategori pertandingan, tetapi tidak lain semoga kecintaan kita kepada Rasulullah saw semakin bertambah dan meningkat. Aamin..

Ya Nabi salam alaika,
Ya Rasul salam alaika,
Ya Habib salam alaika,
Solawatullah alaika....~




5 comments:

  1. Assalamualikum, Kak (^^). Smart la sepanduk tu. Tulisannya macam ditulis direct guna tangan. Akak, bole saya tahu sapa penulisnya? N bole saya dapatkan pic. sepanduk yang full punya? Maafkan saya kak.

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam dik..^_^
    Maaf lambat reply, sibuk sikit. A,ah cantik kan sepanduk kita? Kakak x sure pla siapa yang tulis. Macam..budak-budak form 6 nda silap kakak. pic ini ja yang kakak ada ambil dik. sekolah ada kali simpan gambarnya yang full. =)

    ReplyDelete
  3. Kalau gambar sepanduk ja Kak, boleh saya dapatkan dari Akak? Mau masuk dlm koleksi gmbr spnduk sekolh kita d'blog sy. Kalau saya main copy saja dari blog Akak, nda ori la klw mcm tu.

    Tahun 2011 & 2012, yg saya dapat tahu, Ustaz Pachun/Junaidi tulis ayat sepanduk sekolah masa tu. Sy, kira pljr yg last tulis ayat sepanduk sekolah time tahun 2010. Jd, sy nk dpt thu dri akak, klw2 msih lagi ka Ustaz Pachun ni thun, atw pngrusi kelb thun ni (^^)?

    maafkn sy Kak.

    ReplyDelete
  4. Oh,boleh ja. Erm..tinggalkan emel muhammad,nanti kakak send gambarnya boleh? pasal sepa yg tulis tu nnt la kakak tanya-tanya dorang balik di sekolah ya. =)

    ReplyDelete
  5. "topone.khatclub@hotmail.my" Ni emeil saya Kak. JazakiLLahu Khair, Kak (^^). Maafkn sy Kak.

    ReplyDelete