Monday, May 16, 2011

Srikandi WISA ke Gelanggang

Pelawaan sahabat dari BKAN (Badan Kebajikan Anak Negeri) Negeri Sembilan untuk menyertai pertandingan bola jaring diantara mahasiswi-mahasiswi Mesir, kami sambut dengan baik. Walaupun fatrah imtihan bakal tiba tidak lama lagi, namun penyertaan kali pertama WISA (Mahasiswi Sabah) ini membuatkan kami berasa cukup teruja dan gembira.

Ketika kami hadir menghadiri mesyuarat bersama setiap wakil BKAN, kami dimaklumkan bahawa pertandingan ini pada mulanya disertai oleh tujuh buah BKAN dan sebuah persatuan. Tetapi pada hari pertandingan, kami diberitahu bahawa ada beberapa buah BKAN yang telah menarik diri dan hanya tinggal lima pasukan yang akan berentap pada hari itu untuk merebut piala pusingan.

Oleh kerana ini merupakan kali pertama team WISA menyertai pertandingan bola jaring, awal-awal kami telah mind-setkan untuk ‘just enjoy the game’ dan bukannya untuk merebut piala tersebut. Team ini masih terlalu muda kalau hendak dibandingkan dengan team-team yang mengambil bahagian dari segi kematangan dan pengalaman mereka dalam menyertai pertandingan sebegini.

Alhamdulillah, pertandingan yang bermula sejak jam 8.30 pagi hinggalah ke jam 5.00 petang itu, berlansung dengan baik dan tersusun sekali. Walaupun piala tersebut tidak berjaya dimiliki oleh WISA (sepertimana yang telah kami jangkakan (^_^)) namun, kami semua berasa sangat gembira. Semoga persahabatan yang terjalin pada hari pertandingan itu, akan mengeratkan lagi hubungan dan ukhuwah diantara WISA dan HEWI setiap BKAN.

Sepertimana yang disebutkan dalam 10 Muwasafat Tarbiyyah,
seorang daie juga amat perlu untuk sihat tubuh badan dalam usaha menjalankan tugasnya kelak! Fighting 2x!

Tahniah atas penganjuran oleh tuan rumah
Lain tahun,ada rezeki kita jumpa lagi..~

Aih.. yang hijau tu..? Wakil BKAN Sabah ka Selangor?
Hehehe..Maalisy la ya~ (^_^)

Sempat lagi aaa...
Dialaaaa..dialaaa..~ LOVE YOU!!!

1st game..Pertemuan diantara Srikandi WISA vs ISMA team

Siap sedia mengambil posisi masing-masing
Chaiyok chaiyok!!

2nd game..Bertemu dengan tuan rumah selaku penganjur,
Srikandi WISA vs BKAN Negeri Sembilan
This is our most fovorite team!

Perlawanan ketiga, Srikandi WISA vs BKAN Selangor

Srikandi WISA vs BKAN Melaka
Round ni time tengahari. Pemain pun dah penat,panas plak tu..so the supporters said..
'Jangan stress-stress...senyum..!' =)

Perlawanan yang tetap sengit dengan setiap team
walaupun kurang latihan..hehe

Final Game..BKAN Negeri Sembilan vs BKAN Selangor
And the winner is...N9!! Tahniah tahniah~~

Team Srikandi WISA & the supporters..Enjoy the day very much!

Selaku Ketua WISA, sekalung ucapan tahniah dan syabas diberikan kepada semua pemain dan penyokong-penyokong atas segala komitmen dan usaha gigih yang diberikan! Sejujurnya, sangat berbangga dengan permainan kalian sepanjang pertandingan yang ternyata turut memberikan saingan yang sengit kepada semua team yang bertanding. InsyaAllah, rancangan kita untuk melahirkan team bola jaring WISA akan diusahakan bersama-sama dengan izinNya juga.
Sayang Srikandi WISA!!!
Italic
P/S: Sesiapa yang sakit badan,lenguh-lenguh belakang tu didoakan semoga cepat sembuh,ya? Perjuangan sebenar bakal menemui kita bulan Jun nanti..Apapun, tuk semua...Chaiyok chaiyok!!

2 comments:

  1. SALAM...
    mabruk....
    terubat jga kerinduan ana melihat gmbar2 di ats...smoga berjaya antum semua di sna...:-)
    dari senior SMAIP....:-)

    ReplyDelete
  2. Wsalam..Syukran selalu menjenguk ke laman WardatulAsfar..A,ah tumpang hepi melihat kegembiraan drg.Owh,senior SMAIP ya?ramai adik2 enti kat sini..doakan kejayaan bersama ya?=)

    ReplyDelete