Tuesday, December 28, 2010

Maas Salamah,Ustaz~

Lunak suaranya yang selalu menghiasi majlis Tafaqquh Fid Deen, BKPSM sudah tidak kedengaran lagi. Nasihat,teguran dan senda tawanya benar-benar membuatkan kami menganggapnya seperti ayah dan abang. Allah..berat sungguh hati ini merelakan pemergiannya. Dan yakin! Sahabat-sahabat lain juga berperasaan demikian.

Cintanya pada Islam dan dakwah membuatkan kami sayang padanya.
Dialah guru,dialah pendidik, dialah seorang daie.

Air mata itu mengalir laju tanpa dipinta. ‘Ada sesuatu yang hilang…’
Hati tertanya mengapa perasaan hiba dan sedih itu datang sedemikian rupa, sedangkan hubungan yang terbina seperti tiada apa pada pandangan kasar.

Berkata seorang naqib,’ Ikatan perjuangan itu lebih kuat daripada ikatan adik-beradik yang diikat dengan darah, hanya sesiapa yang berada di medan amal Islami yang dapat menyelami keadaan ini, betapa bahagianya berada dalam usrah dan perjuangan Islam! ‘

Hati mula memahami dari mana air mata itu tertumpah.

Ya Allah, sungguh! Kami memerlukannya.
Namun, jika ini yang terbaik untuknya dan kami semua..hati ini siap untuk berkorban.
Moga-moga ada rahmat dan hikmah besar di sebalik semua ini..



Ustaz Mohd Syauqi Arshad..
Hadirmu disenangi, pergimu ditangisi..
Jutaan terima kasih atas segala teguran dan tunjuk ajar yang mentarbiyah diri. Tiada kalam indah yang ingin dinukilkan selain doa kepadaNYA..semoga segala pengorbanan itu menjadi saham pahala yang berterusan buat dirimu. Harapan diri, mengharap doa agar survival perjuangan kami di sini agar terus thabat.
Dengan izinNYA,semoga bertemu lagi di Tanah Air kelak. Saat itu, diri membayangkan..
KITA sama-sama bergerak untuk ISLAM TERCINTA...

1 comment:

  1. kami tunggu ustaz shauqi di medan sebenar. kudrat muslimat seperti ina juga kami tunggu dan tagih suatu hari nanti...

    ReplyDelete