Monday, October 18, 2010

Aishah AAC murtad??

Memegang watak sebagai Aisyah di dalam filem Ayat-ayat Cinta, ternyata berjaya menarik hati bukan sahaja lelaki tetapi juga wanita. Perwatakannya selaku seorang wanita muslimah yang berjilbab ternyata bisa menjadi ikon buat muslimat hari ini. Itu FILEM.

Realiti hari ini, negara Indonesia yang mempunyai paling ramai umat Islam juga tidak lari daripada menghadapi kes-kes murtad. Nauuzubillahi min zaalik.. Beberapa orang selebriti yang menjadi ikon dan public figure negara itu dikatakan telah meninggalkan agama Islam telah mengejutkan ramai orang. 'Keluar Islam ikut agama suami'. Begitulah menurut akhbar yang melaporkan.


Betapa besarnya 'pengaruh' seorang suami ke atas seorang muslimah.Betapa 'bahayanya' cinta terhadap insan, yang boleh merubah cinta kepada yang Esa andai tiada iman kukuh yang tertanam di jiwa..

Ya Allah..Peganglah hati-hati kami ini agar terhindar dari segala yang mengundang kemurkaan MU ya Allah. Temukanlah hati-hati mereka yang mencintaimu di dalam ikatan yang suci menuju redha MU..Amin..

No comments:

Post a Comment