Thursday, October 21, 2010

Biografi Tokoh Dakwah - Syeikh Syahid Hasan Al Banna




Antara buku yang sebaiknya dimiliki oleh pencinta Islam dan aktivis dakwah!
Menghayati rentetan perjalanan hidup beliau sejak kecil hinggalah tertubuhnya IM.
Kefahaman, semangat juang dan keberanian.
Beliaulah salah seorang tokoh dakwah yang perlu di contohi!

TAJUK BUKU : Al Syahid Hasan Al Banna, Pengasas Ikhwan Muslimin.
PENULIS : Zulkifli Mohamad Al Bakri , Mohd Faisal Fadzil
TERBITAN : DBP
HARGA : RM35

‘ Saya ialah pengembara yang mencari kebenaran, manusia yang mencari erti sebenar kemanusiaan, seorang warganegara yang impikan sebuah negara yang dihormati, merdeka ,tenteram dan hidup harmoni di bawah naungan Islam yang murni, seseorang yang memahami rahsia hidup.. ’Sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku hanyalah untuk Allah swt Tuhan sekalian alam, tiada yang mempersekutui-Nya’. Inilah yang diperintahkan kepada saya dan saya salah seorang yang menyerahkan diri.Inilah saya..dan siapa pula anda? ’ ~ Syeikh Syahid Hasan Al Banna

* Saya tidak menjumpai kitab ini di kedai-kedai buku lain. Saya hanya menjumpainya di kedai buku Dewan Bahasa Pustaka,Likas. Sahabat sahabiah boleh ‘melihat-lihat’ di sana. Syukran~

No comments:

Post a Comment