Friday, October 28, 2011

BKPSM: Antara Semalam & Hari Ini

Badan Kebajikan Penuntut Sabah Mesir (BKPSM).
Ini persatuan kami. Rumah kami. Keluarga besar kami.
AKU. Daripada seorang pelajar sekolah menengah yang agak pasif, di sini sejak 4 tahun lalu telah dididik. Ia terlalu banyak mengajarku erti berpersatuan, berjemaah, kerjasama, toleransi dan antara yang terpenting, KEPIMPINAN.

SEMALAM..
Minggu pilihanraya BKPSM 2011..Program tahunan persatuan yang sangat penting untuk kita sama-sama memilih ahli yang bakal menerajui saff kepimpinan kelak

Dream Team yang memeriahkan suasana pilihanraya BKAN Sabah pada tahun ini mencecah sehingga 10-11 team yang menjadi impian

Hari pembuangan undi.
Satu undian,adalah suara salah seorang daripada ahli BKPSM.

Petugas SPR menerangkan cara membuat pengundian yang betul kepada salah seorang ahli berdaftar yang masih baru

MAT BKPSM kali ke 29..Kematangan usia persatuan ini menunjukkan kita mampu berdikari, sama hebat,sama cemerlang sama seperti persatuan-persatuan lain. Untuk itu, barisan kepimpinan yang dilantik perlulah mereka yang betul-betul kita percayai bagi menjalankan amanah dan tanggungjawab tadi!

HARI INI..
Jawatan dan taklifan itu telah diserahkan kembali..'Timbalan Yang Di Pertua II'
Sejujurnya, masih terlalu banyak kekurangan dan khilaf yang tidak pernah diniatkan selama tanggungjawab itu digalas. Semoga Allah swt mengampunkan dan melimpahkan rahmat kasih sayangnya bagi ku dan teman-teman seperjuangan yang lain.

HARI INI..
Saff kepimpinan BKPSM telah memulakan sesi barunya. Ada yang lama,begitu juga yang baru. Sedarlah kalian terpilih kerana mereka percaya dan meyakini bahawa kalian adalah mereka-mereka yang boleh diharapkan untuk menjaga dan membawa BKPSM menuju matlamatnya. Dalam apa-apa hal sekalipun, situasi apa sahaja yang menduga...jadikanlah Al Quran dan Sunnah sebagai 'penasihat' terbaik. Ucapan tahniah ini dikalungkan pada kalian, tetapi sedarlah ia juga membawa makna takziah kerana amanah bukan satu kemuliaan!

:: Keputusan Pilihanraya BKPSM 2011 ::
YDP : Lasafarudi Lahadi
TYDP I : Khairil Izhar Muhajeng
TYDP II : Kartika Haplan
SETIAUSAHA : Mohd.Syahruzzaman Abu Mos Onn
DEMMAS : Shahrizal Sabal

7 Jawatan Tanpa Pencalonan:
Mohd.Hafif Hanaffi
Pg.Faezul Fikri Ag.Omar
Mohd.Fikri Putung
Ajrul Mu'min Awang
Amiruddin Ibrahim
Mohd.Fakhrurizal Matdiris
Nur Wama bte Abd Wahid

Selamat menjalankan tugas dan amanah yang telah ditaklifkan.
Ketahuilah..kami hanya mengundi, tetapi Allah swt lah juga yang sebenarnya telah 'memilih' kalian untuk meneruskan perjuangan ini. Kepimpinan yang terbaik, bukan sahaja bersifat zahiri mahupun material, tetapi jadilah saff kepimpinan yang terbaik dimata Allah swt.

Selamat berkhidmat untuk BKPSM!
Selamat berkerja untuk ISLAM!

2 comments:

  1. eh...mcm kenal tdung purple tue...(^_^) syukran ena berkhidmat utk bkpsm slama 2 sesi... Smg Allah membalas jasa baik ena..(^_^)

    ReplyDelete
  2. Syukran syeq...Allahumma aamin~sama2 doakan yang terbaik tuk kepimpinan tahun ni aaa...heeee =)

    ReplyDelete