Thursday, April 25, 2013

Ya Allah, Ajari Aku..


بسم الله الرحمن الرحيم

 25 April 2013.

Setiap dari kita, akan ada satu azam di hati.
Mahu kita, agar menjadi yang terbaik di mata orang yang menyayangi kita dan tentu sekali di hadapan Allah swt, pencipta kita yang Maha Mengetahui segala kelemahan dan keaiban diri.

Untuk menjadi hambaNya yang disayangi, diredhai dan dirahmati..
Tentu sekali bukanlah semudah yang disangka.
Jalan mujahadah itu sentiasa menanti.. Dan yang pasti, segalanya memerlukan pengorbanan dan keperitan.
Kerana cinta Allah itu bukan calang-calang..
Bukan sebarangan..
Lantaran itulah, Syurga itu amat mahal.  
Satu hal yang saya sentiasa sedar dan ingat..
Allah akan menguji hambaNya dengan sesuatu yang amat kita sayang..
Sesuatu yang menjadi kelemahan kita..Itulah yang akan datang sebagai ujian.
Allah saja menguji..
Ingin melihat sejauh mana cinta yang kita war-warkan kepadaNya..

Saya insan dan gadis biasa..
Pandangan orang mungkin berbeza..
Tapi saya lebih kenal siapa dia yang bernama 'saya'..

Saya ingin yang menjadi terbaik di mata Allah..
Agar saya boleh menjadi yang terbaik pula di mata mereka yang saya sayangi.
Ya Allah.. Tolong ajari aku..

 

Ajari aku tuk bisa
Menjadi yang Engkau cinta
Agar ku bisa memiliki rasa
Yang luar biasa untukku dan untuk-Mu..

Ku harap Engkau mengerti
Akan semua yang ku pinta
Karna Kau cahaya hidupku malamku
Tuk terangi jalan ku yang berliku..

Hanya Engkau yang bisa
Hanya Engkau yang tahu
Hanya Engkau yang mengerti
Semua inginku..
 Ajari aku tuk bisa mencintai-Mu..

Mungkinkah semua akan terjadi pada diriku
Hanya Engkau yang bisa mencintaiku
Hanya Engkau yang bisa
Hanya Engkau yang tahu
Hanya Engkau yang mengerti
Semua inginku
Hanya Engkau yang tahu
Hanya Engkau yang mengerti
Semua inginku

Ajari aku tuk bisa mencintai-Mu..~

No comments:

Post a Comment