Saturday, March 10, 2012

Jemputan Teragung



Ketika saya masih merupakan ahli BKPSM sewaktu menuntut di bumi Mesir dahulu, ada beberapa kali juga kami dijemput untuk bersama-sama menjayakan majlis sambutan bersama Ketua Menteri Sabah, Dato' Musa Aman.  Saya masih ingat lagi, sebelum beliau dan rombongannya tiba ke Mesir persiapannya...Subhanallah! Semuanya harus dipastikan dalam keadaan baik, cantik dan sempurna! Rakan-rakan lain juga tidak kurang hebatnya. Masing-masing mengenakan busana dan pakaian terbaik untuk menghadiri majlis tersebut.

Itu, jemputan yang kita terima daripada insan-insan yang mendapat jolokan VIP.
Perasaan bangga, gembira dan teruja tentu ada di dalam hati setiap daripada kami.
Tetapi hari ini.. Saya mendapat jemputan yang mana tarafnya seratus kali ganda lebih istimewa daripada VIP.
Dan tentu sahaja untuk menerima jemputan itu, diri ini merasa sangat kerdil dan berdebar. Sungguh, perancangan yang DIA tentukan ini, terlalu istimewa dan bermakna bagi saya bersama ayah dan ibu.

Disebalik kegusaran yang bercampur gembira itu, saya optimis. Semoga dengan perjalanan rohani ini merupakan muqaddimah yang terbaik sebelum saya melangkah masuk ke dunia baru yang bakal saya tempuhi.

Semoga Allah swt mempermudahkan perjalanan dan urusan kami untuk ke tanah suci itu.
Bertemu denganNya.. Menjejak rumahNya.. dan..
Bertemu KekasihNya yang selama ini dirindu..
Ya Allah.. Sampaikan kami ke sana ~ (T__T)


Jemputan Teragung..
12 Mac- 22 Mac 2012..~

1 comment:

  1. wah~
    nice la kak... smoga selamat pergi & balik ^^
    jazakallahu khairan khatira kak`

    ReplyDelete